23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Priskrig gør indhug i Aldis resultat i Storbritannien

Efter finanskrisen stormede kunderne til, men nu har konkurrenterne skruet bissen på.

For tredje år i træk falder Aldis indtjening på det britiske marked, og det skyldes blandt andet hård konkurrence, fortæller Jyllands-Posten.

Aldi, der oplevede stor fremgang efter finanskrisen, kæmper blandt andet med rivalerne Tesco og Sainsbury's på priser, og det har gjort et stort indhug på Aldis driftsresultat, der er faldet med 17 pct. i år.

Administrerende direktør for selskabet i Storbritannien og Irland, Matthew Barnes, er dog ikke utilfreds:

- I forhold til vores overskud er vi meget glade for vores performance i år. Siden vi startede i Storbritannien i 1990 har vi haft et langsigtet fokus og ikke blot tænkt på kortsigtet profit, siger han til the Telegraph.

Kæden planlægger at åbne 70 nye supermarkeder i Storbritannien i 2017 og satser i det hele taget på

store investeringer i Europa og USA

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02